Tuesday, July 19, 2011

❤~ Happy 3rd Birthday to Hazyq - Reminiscence of some GREAT Moments 2010 ~❤

this cake for birthday HAZYQ yang ke 3 tahun , yup last year 2010 hehehe ...saje je sbb aku xde tickets (here, we works base on tickets submitted by staff and students, some call it assignments), so agak FREE and started to 'makan kerapu' kat blog la ...apa lagik kan? ...


this time tempah kek from a friend that are SO SO gifted & talented, Pretty Lady, YULIE ... u may checkout her blog at http://yulie-hisham.blogspot.com  or her facebook at http://www.facebook.com/profile.php?id=100001126048334 ..the cake was yummy so do the cake decor jugak ...so nice, leh ler tempah ya for any events of yours, base at MELAKA ok ..

 
Birthday Hazyq on 25 October and abah Ly on 30th october ...so, leh celebrate sama2 la ..jimat ler 'POCKET' aku heee ...leh buat 2 in 1 ler sekalik ...Rasanya this year (2011) nak dapatkan SECRET RECIPE nya kot ...if-not-then-else aku 'homemade' je la ...tapi ingat nak SPESEL sikit ...


 tengah tiup lilin 3 ketui ..nanti ko hazyq!, bila hang ada 30 batang lilin nnt, nak tiup pun maleh and kalo tiup SEMPUT nafas ...hahahah !

Suruh abah dia pasang lilin ..dah excited nak tiup ler tu ...DNA abah LY dia mmg 99.9% kat my son, rsnya bila grow nanti mmg exactly KLON Mohd. Ramli Auyob la ni ...except the mata sepet tu ikut arwah ayah aku ...and the lesung pipit on the left cheek tu ikut aku la kot ...itu je bezanya ..lelain seme mcm abah Ly, fizikal dia, the way he SLEEP, EAT, WALK &LAUGH and etc ...part ZZ tu aku selalu gelakkan dia ..mmg exactly mcm abah dia ...adoooooiiiii ..apa punya COPYCAT la ..Like ABAH Like HAZYQ ! Oh Ya, EVEN the VOICE pun aku rasa akan sama ...as a boy now pun dia mmg dah suara garau ...a few years ahead bila suara dah pecah ...sure mcm suara ayah dia ...adoiii ...mcm suara 'Aris Ariwatan' singer a few backyears ago tu ... Lagu glamer dia 'Cinta Tak Kenal Siapa' or 'Lamunan Terhenti' tu ...korang 'gugel' la kat youtube la ...aku ni versi 'Sinar FM' korang versi 'HITS.FM' sure x kenal la kot ... 


ada 2 types of cupcakes aku tempah ..yg bear tu x berapa cun sbb dah sold out plak the bear biscuits yang aku nak ..aiseyman ....potong betui ..nama HAZYQ dah jadik HAZQY plaks.. huwaaaa :((, sape suruh letak nama anak words yg pelik2 ? kan dah salah ...sendiri mau ingat maaa ...MUHD. RAQHLY HAZYQ ?? nama ni x pelik aku rasa, biasa dengar only the SPELLING tu je kan ?? biasa la orang skrg ...Adik dia MUHD. RAZYQ AQLY plak HEHEHE (Razyq meams 'murah rezeki' and Aqly is 'Akal')...lau sempat la kot tp masa dah time nih !! ..hahaha ! Lau gegirl mcm mana ye? answer is NO IDEA but 'AQYLA' dah pasti la kat blkg tu ...NUR Something AQYLA ... RANIA (mempesona) or RASHYQA (genit and tangkas) ok gak ...anyhow itu angan2 la, InsyaAllah nak kids 3 ketui ..ntah2 seketui Hazyq tu aje la kot ...sbbnya aku dah FOBIA gilez ...


ini aje kawan hazyq yg ada masa lunch time tu ...heee, 2 ketui aje ...lelain tu ...jeng jeng jeng ...

lelain tu seme 'buat taik mata' huwakaka ...tengok tu comel2 betui depa ni ...oh ya, si comel gegirl tu aku draw the skirt dia sbb 'kedai kopi' terbukak, kui kui kui  ...mana tahu mak-ayah depa terjumpa blog aku ni  and 'sue me in courts' ...ayoyo ! ..tadik aku baru dengar news @9 kata ada blogger kene bayar RM300K kat Menteri Penerangan and Komunikasi Masa, Datuk Rais Yatim ....aku 3 sen ada la :)) hahahah

Ciuman dari ibu tersayang ...saje aje berlakon sebab nak amik gambo, pdhal aku ni setiap 3 minutes kiss si hazyq tu lau kat rumah ...skrg pun dah kene marah sbb asyik 'achot' dia aje, abah LY dia pun kene 'tiau' gek ...heee, anak lelaki ler kata kan ....x suka la dibelai2 or dimanja2 ...pdhal dia tu mmg manja giler pun, just imagine gi TADIKA sebelah rumah ni pun aku kene dukung dia (hari2 tau !), sib baik urat saraf aku ni kategori A++, lau x leh kene kencing manis dibuatnya dukung si hazyq tu, bukannya ringan .. ...Malu taik kucing la kekonon aku kiss dia tu nak tunjuk 'macho badang' dia kat kengkawan tadika ...kerek seh !


cikgu-cikgi HAZYQ ..CUN2 TAK ? HEEE SORRY WAS TAKEN YA ...CARIK LAIN !!! HAHAHAHA




majlis tergempar ... x sempat buat apa2 except normal la mcm mee hoon goreng, nasi goreng, mee goreng, orange juice, cekodok and kek2 tu aje la ...x plan, tetiba aje, kesian MIL aku ...sorry mak ! unpredictable la bonda ...Ampunkan aku ...

 
lupa plaks nk bgtau, ni sambut kat merlimau rmh MIL aku, ayoyo that year ada 4 cakes for hazyq alltogether and 2 types of cupcakes... mewah gilez, alhamdulillah murah rezeki anakku ...ni sepupu-sepapat and makcik2 dia kat sana...inc the latest comel tu, anak mak uda hazyq, Hadiff (3 months)...




 ni kek yg abah Ly beli @ Merlimau ...heeee boleh tahan la, taste-wise aku x tahu la ...x sempat merasa ...yummy la kot, tu yang cepat habis tu ...Lepas tu 1 kampung plak datang, berbatalion2 ...aduiiii ...


orang Merlimau ni ramai sedare-mare and bila berkumpul tu ...mak aiii, rs lau setakat kenduri tu x payah panggil orang lain la ...Kalo raya lagik la, mmg kencing manis la basuh pinggan ...


ni baru bebudak kecik ..lum mak and bapak budak lagik ...aku mmg x kenal seme and x larat nak kenai, every year kene 'REFRESH' minda aku ni ..huhuhu ..Untuk orang yang keluarga kecik mcm aku ni sure rimas and semput nafas sikit la ..x biasa orang ramai ...


and cut ...and cut ...eh ..xde lilin ler plak ...


From Left Haneem (anak ateh), Mak Dik, Hazyq (anak angah aka laki aku), mak Ita, Usman, Ain (2-2 ni anak along), Mak Ela and Hadiff (anak uda) ...





No comments: